19 Mayıs 2013 Pazar

MISIR EKMEGI TARIFI

MISIR EKMEGI TARIFIMISIR EKMEGI TARIFI
 Çocukken oturduğumuz apatmanda üst kat komşumuz olan (rahmetle anıyorum) Havva teyzemiz ara sıra yapınca bize de getirirdi. Çocuk hatıramda kalan sert,kuru, yutması zor, çiğnedikçe ağzımda büyüyen hiç zevk almadığım bir lezzetti. Belki o şartlanmışlıkla, belki de geleneğimizde mısır ekmeği olmadığından bilemiyorum hangisi ama o gün bu gündür bizim eve hiç girmedi mısır ekmeği...Hele de son yıllarda yaşadıklarımızdan sonra GDO ve mısıra daha bir temkinli yaklaşır olmuştuk..Ne zamana kadar? Sanırım sevgili Müge Hüner in tarifini deneyen bir arkadaşımın yaptığı yorumu okuyana kadar..O da benimle hem fikirdi sanırım, benzer duygular yaşadığını ama bu tarife kayıtsız kalamadığını, deneyince de pasta gibi dokusuyla çok hoşuna gittiğini, beğendiğini yazmıştı. Ben de son yıllarda hani kendimi aşıyorum ; hiç denemediğim, tatmadığım lezzetler üzerinde çalışıyor ve hiç sevmediklerimi sever hale geliyorum ya, ee buna da haksızlık etmeyeyim o zaman dedim ve kaybedecek bir şeyim olmadığını düşünerek denemeye karar verdim. Hala düşünüyorum dürten melek miydi, şeytan mıydı diye? O gün bugündür ben sanırım hep yapmak istiyorum bu ekmek mi desem, kek mi desem lezzetli şeyi.. Eşim hala mısır ve türevlerinden GDO sebebiyle-haklı olarak- uzak duruyor, tabii oğlum da yemiyor..Fena bir şey öyle demeyin, ne olacak bunun sonu? Yemek sitesi yazarı olmak iyi de yaptıklarının da yenilmesi lazım değil mi ama? :( Hikayenin özeti budur, bence çok lezzetli..Güvenilir veya organik mısır unu bulduğunuzda mutlaka denemenizi tavsiye ederim.. Ben ölçüleri deneme amaçlı yaptığım için hemen hemen yarıya indirdim ve yanlarına da ne kadar kullandığımı yazdım..Sizler miktarına kendiniz karar verin, orijinal ölçüler mevcut.
Kahvaltılarınıza çok güzel bir eşlikçi olacağından eminim..

MISIR EKMEĞİ TARİFİ

  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı süt-(yarım bardak koydum)
  • 1 su bardağı sıvıyağ-(yarım koydum)
  • 1 yemek kaşığı şeker-(yarım koydum)
  • 1 tatlı kaşığı tuz-(1 çay kaşığı koydum)
  • Yarım su bardağı un(elenmiş)
  • 4 su bardağı mısır unu(elenmiş)-(2 su bardağı koydum)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1,5 su bardağı kaynar su-(1 çay bardağı koydum)

MISIR EKMEĞİ nasıl yapılır?

  1. Yumurta, süt, yağ ,şeker, tuzu mikserle yeterince çırpalım
  2. Un ,mısır unu ve kabartma tozunu eleyip karışıma ekleyelim ve kaşıkla karıştıralım
  3. En son sıcak suyu ekleyip iyice karıştıralım
  4. Kekten birazcık cıvık olması gerekiyor
  5. Yağlanmış kelepçeli kalıba (veya benim gibi mini borcama) dökelim 
  6. 180 derecede önceden ısıtılımış fırında yaklaşık 45 dakika pişirelim 
  7. Kürdan testi yapalım, yapışmıyorsa ve kızarmışsa fırından çıkaralım
Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails