8 Kasım 2007 Perşembe

BİBER SALÇASI YAPIMI

BİBER SALÇASI YAPIMI
BİBER SALÇASI YAPIMI
BİBER SALÇASI YAPIMI
BİBER SALÇASI YAPIMI










Bugün sizlere annemden öğrendiğim şekliyle çok pratik bir biber salçası yapımı anlatacağım.Yaparsanız ve memnun kalırsanız bir kelam edin yeter. Ben yemeklerimde mutlaka kullanırım.Normal salça miktarını yarı yarıya biber+domates şeklinde yaparım.İnanın çok lezzetli oluyor.Denemenizi tavsiye ederim.

Az ölçüde anlatacağım, daha fazla yapmak isterseniz miktarları artırabilirsiniz.

BİBER SALÇASI YAPIMI

Malzemeler:

  • 1 kg kırmızı olgun biber
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 çay kaşığı tuz
BİBER SALÇASI nın yapılışı:

  1. Biberin çekirdeklerini ayıklayıp yıkayıp, irice doğrayıp ocağa koyuyoruz.
  2. 1 yemek kaşığı su ilave edip kaynatıyoruz ve altını kısıp, ara sıra karıştırarak koyulaşana kadar kaynatıyoruz.
  3. Kapatıyoruz ve beş dakika bekletiyoruz.
  4. El blenderi ile macun gibi olana kadar karıştırıyoruz.(kabukları rahatsız ederse sügçeten geçirin)
  5. 1 kaşık yağı ekliyoruz.1 çay kaşığı tuz atıp suyunu iyice çekene kadar pişiriyoruz.
  6. Sıcakken kavanoza koyup, ağzını sıkıca kapatıp ters çeviriyoruz.
  7. Bu ölçüyle yaklaşık 300 gr civarında salça elde ediyoruz.Dilediğimiz zaman kullanıyoruz. Afiyet olsun.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Nasıl olacağını hiç düşünmeden 2 kg biber ile denedim. Cünkü bu sayfada denediğim her şey çok başarılı. Teşekkürler Belgin Hanım. Bu arada sonuç harika. Salçamı kullanmaya başladım bile. Hem pratik hem doğal..

belgin kıral dedi ki...

Afiyet olsun Selvi Hanım, beğenmenize çok sevindim.. Bizim yaz aylarında olmazsa olmazlarımızdan biridir.. son zamanlarda yazlık domates sosumun içine de 1/10 oranında karıştırıyorum biberi; onu da tavsiye ederim, çok pratik gerçekten..(9 kilo domates+1 kg biber)
Üşenmeyip geri dönerek bana yorum bıraktığınız için ayrıca çok teşekkür ederim. Sevgilerimle :)

Related Posts with Thumbnails