30 Kasım 2007 Cuma

HAMSİ TAVA

HAMSİ TAVA

HAMSİ TAVA TARİFİ


malzemeler:

  • 1 kg Hamsi
  • 1 su bardağı mısır unu
  • yarım su bardağı ayçiçek yağı
  • tuz

HAMSİ TAVA nasıl yapılır?


  1. Hamsilerin kafalarıyla beraber kılçıklarını da temizliyoruz. 
  2. Daha sonra bol su içinde iyice yıkıyoruz. 
  3. Balıkları iyice temizledikten ve süzdürdükten sonra bir kağıt havlu üzerine yayıp ,biraz tuzluyoruz..
  4. Diğer tarafta 3 çorba kaşığı sıvıyağı tavaya koyuyoruz.
  5. Kısık ateşte iken yavaş yavaş hamsileri önce mısır ununa iyice bulayıp, kuyrukları iç kısma gelecek şekilde, yan yana aralarında boşluk bırakmadan diziyoruz. 
  6. Hamsilerin bir tarafı iyice kızardıktan sonra üzerine düz bir kapak kapatıp tavayı alıyoruz ve bir fincanın içine önce yavaşca yağını süzüyoruz. 
  7. Daha sonra tavayı komple çeviriyoruz ve hamsiler kapakta kalıyor. Yavaşca kapakta kalan hamsileri tavaya kaydırıyoruz. 
  8. Böylece pişmemiş olan taraf alta geldi. O tarafını da pişirdikten sonra sıcak sıcak afiyetle yiyoruz.....
  9. Biraz fazla mı ayrıntılı oldu ne? Ben herkes bilir diye kısaca geçecektim ama yüksek mercilerden uyarı aldım(!) Ben de böyle detaya indim.
  10. Bilenlere özürümdür.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails