8 Kasım 2007 Perşembe

FINDIKLI FISTIKLI GULLAC TARIFI

FINDIKLI FISTIKLI GULLAC TARIFI
Ramazan'ın bana göre en özel tadıdır güllaç.Güllaçsız bir Ramazan düşünemiyorum ama neden
acaba yılın diğer aylarında bu tatlıyı bu kadar sevmeme rağmen birbirimizden bu kadar uzağız.?
Ne yapmak ne yemek aklıma gelmez. Herhalde özlediğim için bu kadar seviyorum. Sürekli
olsa ve yesem sanırım şu anki duygularım olmazdı...
Evet akşam 17 gibi güllaç krizim tuttu..Her Ramazan başka başka zamanlarda vuruyor. Bu seferde böyle yakalandım.Hemen çıktım ,ilk iki markette kalmamış, üçüncüde buldum.Nar almayı unutarak apar topar eve geldim.Akşam iftardan sonra hemen yiyebilme hayaliyle alelacele hazırladım ancak şu anda saat 21:30 ve ben henüz tadına bakabilmiş değilim.-Midem SOS veriyor-
Ama kararlıyım bu gece kesinlikle bir yılın ardından tadına bakacağım.
Yapımı çok basit bir tatlı ...Genellikle cevizli tercih ediliyor , ben de çok severim ama ceviz güllaçta kararmaya sebep olduğu için ben fındıklı tercih ediyorum.Ama üzerine serpebilirsiniz.
Üzerine de biliyorsunuz aslen kiraz şekerlemesi konulur ama bulunmayan durumlarda nar da aynı işi görüyor.Benim gibi her ikisinin de olmadığı acil bir durumda -küçük bir hileyle-deepfreezedeki vişnelerle durumu kurtarabilirsiniz:))
Ama lezzetinin süper olduğu konusunda garanti veriririm.
Bu kadar gevezelikten sonra şimdi geçelim tarife :

FINDIKLI FISTIKLI GÜLLAC TARIFI

malzemeler:(200 ml lik bardak)
  • 10 adet güllaç
  • 8 su bardağı süt (~1,5 lt)
  • 1,5 - 2 su bardağı şeker
  • vanilya
  • fındık
  • kiraz şekerlemesi ve yeşil fıstık

FINDIKLI FISTIKLI GULLAC nasıl yapılır?

  1. Sütü şekeri eritecek kadar ısıtalım.(Bu aşamada tadına bakıp şeker oranına siz karar verebilirsiniz)
  2. Ilıdıktan sonra güllaç yapraklarını uygun kabımıza yerleştirip kepçeyle sütümüzü her katta dökelim.
  3. Ortada fındıkları serpelim.Bitene kadar devam edelim.
  4. Kalan sütü üzerine dökelim ; dilediğimiz gibi süsleyelim ve en az iki saat buzdolabında dinlendirelim.
  5. Soğutup servis yapalım. Durdukça sütü çekecektir. Daha sonra da üzerine dilerseniz şekerli süt  ilave edebilirsiniz.
Not: Cevizli yapmak isterseniz serviste üzerine doğranmış ceviz serpeleyiniz

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails