19 Ekim 2007 Cuma

HAZIR YUFKA BAKLAVASI





Bayramda ilk kez denediğim ve gerçekten çok beğendiğim; herkese tavsiye edebileceğim bir lezzet oldu.
Paketin üzerindeki tarifi yağı hariç tam uyguladım.Size de yazıyorum.
Malzemeler:
1 paket baklava yufkası
400 gr margarin+tereyağı(tarifinde 500-600 gr )
Şerbeti:
1 kg(5 su bardağı) toz şeker
600 ml (3 su bardağı) su
4-5 damla limon
Kaynadıktan sonra 5-10 dakika daha tutup kıvamını kontrol edip kapatalım.
3 su bardağı çekilmiş ceviz veya fındık
Yağı eritip tepsinin altını yağlayalım.Her üç yufkada bir ılık yağ sürerek yufkaların yarısını tamamlayalım.Cevizimizi veya fındığımızı serpelim.Kalan yufkaları yine yağlayarak aynı şekilde serelim.En üstünü dilimledikten sonra yağlayalım ve 180-200 derecede 45-50 dakika pişirelim.Sıcak şerbeti kepçe ile her tarafına dökelim.Soğumaya bırakalım
Afiyet olsun...



1 yorum:

nil-nennenmutfakta dedi ki...

Belginciğim öncelikle çok güzel olmuş.Ayrıca ne güzel kesmişsin (kesebilmişsin :)) biz doğru düzgün kesemedikte yağı yedikçe bizim hazır yufka sertleşti zırh gibi oldu Ellerine sağlık vallahi çok başarılısın.Püf noktası varsa bizahmet yazarmısın.Ben hazır yufkadan ilk denedim bayağı zorlandım...

Related Posts with Thumbnails