26 Ekim 2007 Cuma

ZEYTİNYAĞLI PIRASA TARİFİ

ZEYTİNYAĞLI PIRASA

ZEYTİNYAĞLI PIRASA TARİFİ

Malzemeler:
  • 3-4 sap pırasa
  • 1 büyük kuru soğan
  • 1 büyük havuç
  • 1 küçük çay bardağı (3-4 kaşık) zeytinyağı
  • 2 yemek kaşığı pirinç
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1/2 limon suyu

ZEYTİNYAĞLI PIRASA nasıl yapılır:

  1. Bir soğanı yemeklik doğrayıp 3-4 kaşık zeytinyağında hafif pembeleştirdim. 
  2. Havucu verev kesip onları da ekleyerek kavurmaya devam ettim. 
  3. Bu arada pırasaların da yeşil yapraklı kısmı hariç verev doğradım ve onları da ekleyip kısık ateşte (bu arada tencerenin de kapağını kapatarak) iyice gevşettim ve suyunu bırakmasını sağladım. 
  4. Bir tatlı kaşığı toz şeker, tuz, limon suyu ve 1-2 kaşık pirinç ve çok az sıcak su (1 küçük çay bardağı kadar)ekleyerek yaklaşık 45 - 50 dakika kısık ateşte pişirdim. 
  5. Ekşiliğini kontrol edip gerekiyorsa yarım limon suyu daha ekleyerek altını kapattım ve soğuyana kadar açmadım. 

Afiyet olsun

1 yorum:

Unknown dedi ki...

ablacım sanırım burda bi yanlışlık var :) pırasa demişsin ama bir çeşit poğaça tarifi var :) blogger bişiler karıştırmış kanımca :)

Related Posts with Thumbnails